سکوهای نمایش خانگی فرصت «رصتا» را مغتنم بشمرند
سکوهای نمایش خانگی فرصت «رصتا» را مغتنم بشمرند

مدیرعامل اتحادیه تهیه‌کنندگان فیلم و سریال به این نکته اشاره کرد که «رصتا» مهم است و باید هنرمندان، سازندگان سریال‌ها و صاحبان پلتفرم‌ها این فرصت را مغتنم بشمرند.

به گزارش سروش سینما به نقل از ستاد خبری دومین نمایشگاه رصتا، سعید مرادی مدیرعامل اتحادیه تهیه‌کنندگان فیلم و سریال از برگزاری دوباره و پابرجای نمایشگاه رصتا بسیار استقبال کرد و در گفت‌وگویی با خبرنگار ستاد خبری جشنواره، گفت: من همیشه گفته‌ام چقدر این پلتفرم‌ها بروز و ظهورشان کمک کرد تا میزان بیننده ایرانی ماهواره و سریال‌های ترکی کاهش پیدا کند.

وی افزود: صاحبان پلتفرم‌ها و هنرمندان و دست‌اندرکاران ساخت سریال‌ها و برنامه‌ها در نمایش‌خانگی چقدر می‌توانند از این فرصت «رصتا» استفاده کنند و برای مسئله مهم اوقات فراغت و سرگرمی خانواده‌های ایرانی برنامه‌ریزی درست‌تری داشته باشند. این فرصت را بسیار مغتنم، دوستانِ ما در ساترا در اختیار همه قرار داده‌اند. اینجا هیچ‌کس ارجح‌تر از کسی دیگر نیست و همه به عدالت غرفه‌ دارند و می‌توانند خودشان را در معرضِ نگاه مخاطبان قرار دهند.

مرادی تأکید کرد: امروز شبکه نمایش‌خانگی و پلتفرم‌های متنوعی که هر روز تولد جدیدی هم در این صنف اتفاق می‌افتد سهم قابل توجهی از سبد فرهنگی مورد استفاده توسط مردم را شکل داده‌اند. سریال‌های خانگی نشان داده‌اند که در 10 سال اخیر توانسته‌اند درهای شبکه‌های ماهواره‌ای خانواده‌ستیز را تخته و مخاطب را جذب خود کنند، توانسته‌اند مخاطب ماهواره را پای سریال‌های جمهوری اسلامی بنشانند، بااین‌حال ممکن است در این سریال‌ها مثلث و مربع عشقی هم بوده باشد.

وی ادامه داد: واقعیت این است که ما در یک فضای رقابتی بزرگ در سطح جهانی هستیم، در هر لحظه در کشورهای دنیا تولیدات تصویری و محتوا‌های بسیاری را تولید می‌کنند و با توجه به فناوری‌های نو این محتوا در دسترس مردم ایران نیز قرار می‌گیرد و اگر سبد ما از محتواهای ایرانی تهی باشد مخاطب ایرانی در معرض امواج سهمگین محتواهای خارجی قرار خواهد گرفت.

مدیرعامل اتحادیه تهیه‌کنندگان فیلم و سریال خاطرنشان کرد: بهترین راهکار برای حل مسائل صنفی گفت‌وگو، مذاکره و تعامل است. ساترا در دوره جدید تعامل را به عنوان راهبرد خود تعریف کرد. اگر برای هر یک محصولات نمایش خانگی نکته‌ای وجود داشته باشد، با عوامل تولید وارد گفت‌وگو می‌شود. اتفاقی که در «رصتا» نمود آن را بیشتر می‌توان به عینه مشاهده کرد حتی امسال که خوشبختانه دو برابر شرکت‌کننده در این نمایشگاه فعالیت دارند.

وی افزود: می‌گوییم جایگاه ساترا تثبیت شده و این اتفاق مهمی است؛ یکی از دلایل اصلی آن اعتمادی است که بین کاربر، بخش خصوصی و سفارش‌دهنده ایجاد کرده است. نتیجه‌اش را هم امروز می‌بینیم. یعنی وقتی اثری در نمایش‌خانگی به تولید می‌رسد با حضور و نظارت ساترا ضمانت انتشار و پخش دارد و این‌طور نیست یکدفعه جلوی آن گرفته شود. خوشبختانه در واکنش به خیلی از سوءبرداشت‌هایی که پیش‌ازاین به عملکرد ساترا می‌شد این سازمان بسیار حامی فعالیت درست و منطقی فعالان این صنعت است تا بتوانیم شاهد یک بازار عادلانه سکوهای نمایشی باشیم.

مرادی در پایان خاطرنشان کرد: در نمایشگاه رصتا همه اتفاقات خوب از تعامل و تفاهم گرفته تا تبادل نظر و ارتباط میان مسئولان، هنرمندان و صاحبان پلتفرم‌ها وجود دارد و به نظر می‌رسد از این فرصت باید کمال استفاده را برد و شاهد اتفاقات خوبی باشیم که در جریانِ فعالیت فعالان این صنعت رقم بخورد. شاید نگاه خوب آموزشی که ساترا امسال در دومین تجربه خود برای برپایی این نمایشگاه به کار گرفته بتواند در این مسیر مثمر ثمر واقع شود.

  • نویسنده : صدیقه غریبی
  • منبع خبر : سروش سینما