صداوسیما و وزارت ارشاد باید بر شبکه نمایش خانگی نظارت کنند
صداوسیما و وزارت ارشاد باید بر شبکه نمایش خانگی نظارت کنند

راستینه گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان صداوسیما نظارت خود را به صورت جدی در شبکه نمایش خانگی وارد کنند.

به گزارش سروش سینما، احمد راستینه هفشجانی، سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره ناهنجاری‌هایی که در شبکه نمایش خانگی وجود دارد، گفت: تفاهم‌نامه‌ای بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با سازمان صداوسیما در شورای عالی انقلاب فرهنگی نهایی شد و در برنامه هفتم یک حکم برای تبیین شفاف وظایف وزارت ارشاد و سازمان صداوسیما آوردیم، اما متاسفانه هنوز آیین‌نامه این تمایزها و تفاوت‌ها در مسئولیت‌ها به صورت جدی نوشته نشده است.

وی ادامه داد: امروز باید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان صداوسیما سریع‌تر آیین‌نامه‌های مذکور را بنویسند و براساس آن طبق خطوط حدفاصل ماموریت‌هایی که متوجه این دو دستگاه است نظارت خود را به صورت جدی در شبکه نمایش خانگی وارد کنند.

وی درباره بودجه نمایش خانگی در بودجه ۱۴۰۳ اظهار کرد: این موضوع در بحث جداول و مصارف است و فعلا در فصل اول بررسی منابع بودجه هستیم لذا فعلا بحثی در این خصوص نداریم.

در بند (پ) ماده ۷۷ لایحه برنامه هفتم آمده است: سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مکلفند در راستای حمایت از فرهنگ و ارزش‌های اسلامی- ایرانی و توسعه حکمرانی رسانه‌ای و همچنین با توجه به مسئولیت آن دستگاه‌ها در تنظیم مقررات، صدور مجوز و نظارت بر رسانه‌های فعال در عرصه صوت و تصویر فراگیر آیین‌نامه اجرایی و جدول تخلفات مالی نحوه حمایت و رسیدگی به تخلفات اشخاص در موارد فوق را ظرف سه ماه پس از لازم‌الاجرا شدن این قانون، تهیه و به تصویب هیأت وزیران برسانند.

تبصره- سازمان صداوسیما و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حیطه وظایف و اختیارات مصرح (در حوزه تولید، پخش محصولات، صدور مجوز و نحوه نظارت بر آنها) با رعایت مواد (۱) و (۷) قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل چهل و چهارم (۴۴) قانون اساسی تابع قوانین و مقررات خاص خود هستند.

  • نویسنده : محمدی
  • منبع خبر : باشگاه خبرنگاران