طعم شیرین عدالت فرهنگی در استان مرکزی
طعم شیرین عدالت فرهنگی در استان مرکزی

با افتتاح پردیس سینمایی پروین اعتصامی در اراک مردم استان مرکزی در فضایی مدرن و مجهز میزبان جشنواره استانی فیلم فجر شده و طعم شیرین عدالت فرهنگی را پس از مدتها محرومیت چشیدند.

به گزارش سروش سینما، طی سال‌های اخیر به دلیل وجود اختلافات مالکیتی و یا فرسوده بودن ساختمان سینماهای اراک شاهد تعطیلی این مجموعه های فرهنگی و هنری بودیم به طوریکه هنر هفتم از سبد تفریحی خانوارهای شهروندان اراکی حذف شده و علاقه مندان این حوزه به دلیل عدم وجود مراکز سینمایی استاندارد، گلایه مند بودند. از خوش حادثه مردم اراک در زمانی دچار این مشکل بودند که ایجاد نشاط اجتماعی و عدالت فرهنگی در راس سیاست های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت مردمی سیزدهم قرار داشت و عزم ایجاد ارتقا و پیشرفت بخش فرهنگی جامعه  در راس اولویت های اجرایی دولت، باعث توجه سازمان سینمایی به این محرومیت در استان مرکزی شد و در این میان شهر اراک صاحب یک پردیس سینمایی استاندارد، مجهز و مدرن شد .
در ادامه این مسیر،برگزاری جشنواره فیلم فجر در سطح استانها نیز،گام مثبتی در مسیر تمرکز زدایی و عدالت فرهنگی  است تا آنجا که این مهم در سال جاری موجبات رضایتمندی مردم و اصحاب فرهنگ و هنر در استانها را فراهم نموده است.
با توجه به استقبال پرشور مخاطبان و به خصوص نسل جوان، در روزهای  برگزاری جشنواره فیلم فجر در استان،می‌توان دریافت به دلیل مغفول ماندن ظرفیت سینمایی شهر اراک که
مهد پرورش مفاخر و دانشمندان کشور می باشد در سالهای گذشته مردم این شهر و استان چه خساراتی را از وجود مشکلات زیرساختی و عدم وجود  سینما متحمل شده اند .
به لطف خدا در حال حاضر و به بهانه برگزاری جشنواره فیلم فجر مردم استان  از لذت سالن های خوب و استاندارد بهره مند هستند و یکی از دلایل مهم استقبال مردم اراک از جشنواره به ثمر رسیدن تلاش های  محمد خزاعی معاون وزیر فرهنگ و رئیس سازمان سینمایی کشور در  استان مرکزی بوده که با افتتاح پردیس سینمایی پروین اعتصامی هتل امیرکبیر اراک به عنوان یکی از مجهزترین و مدرنترین مجموعه های سینمایی کشور با هدف خدمت رسانی مطلوب به دوستداران بخش فرهنگ و هنر به ثمر نشست و در نهایت منجر به انعقاد قرارداد برگزاری جشنواره فیلم فجر در این مجموعه بزرگ فرهنگی  و مجهز گردید.
امروز برگزاری جشنواره فیلم فجر و استقبال مخاطبان از فیلم های در حال اکران ،مهر تاییدی بر عملکرد مثبت وزارت فرهنگ و ارشاد و سازمان سینمایی کشور می باشد.
نویسنده: اکرم یوسفی
  • نویسنده : اکرم یوسفی
  • منبع خبر : فارس