«لامینور» از اکران نوروز خط خورد/ مشکلی برای پروانه نمایش نیست
«لامینور» از اکران نوروز خط خورد/ مشکلی برای پروانه نمایش نیست

مدیرکل دفتر نظارت بر عرضه و نمایش سازمان سینمایی، گفت: فیلم سینمایی «لامینور» ساخته داریوش مهرجویی مشکل اقدام برای صدور پروانه نمایش ندارد اما این فیلم در اکران نوروزی نیست و بزودی با تعامل تهیه کننده پروانه نمایش فیلم صادر می‌شود.

سروش سینما/ محمدرضا فرجی درباره اکران فیلم سینمایی لامینور، گفت: از نظر سازمان سینمایی مانعی برای دریافت پروانه نمایش این فیلم وجود ندارد، این فیلم پروانه نمایش خود را دو سال گذشته دریافت کرده و الان اعتبار آن پروانه منقضی شده است.

به گفته مدیرکل دفتر نظارت بر عرضه و نمایش سازمان سینمایی با بیان اینکه این فیلم در اکران نوروزی نیست و بزودی با تعامل تهیه کننده پروانه نمایش فیلم صادر می‌شود، افزود: فیلم بازبینی شده و جمع بندی آن به زودی صورت می‌گیرد.

لامینور ساخته‌ داریوش مهرجویی است در سال ۱۳۹۸ ساخته شده که در آن بازیگران از جمله علی نصیریان، پردیس احمدیه، سیامک انصاری، بیتا فرهی، علی مصفا، مهرداد صدیقیان، بهناز جعفری، کاوه آفاق، امرالله صابری، رضا داودنژاد نقش آفرینی کرده‌اند.

فیلم لامینور مانند فیلم سنتوری درباره موسیقی است با این تفاوت که این بار نوازنده و شخصیت اصلی یک دختر است. لامینور دو هفته پیش توسط شورای صنفی نمایش به عنوان یکی از ۷ فیلم اکران نوروز مطرح شده بود.

بنا بر این گزارش، اخیرا کانون کارگردانان سینما و انجمن تهیه‌کننده – کارگردانان برای اکران نوروزی فیلم «لامینور» بیانیه نوشتند که درمتن آنها آمده است: داریوش مهرجویی چشم و چراغ سینمای‌مان، بزرگِ ما و پیشکسوت تمامی کارگردانان و سینماگران و نشانه و اعتبار همه سینمای ایران است. ما به عنوان کانون کارگردانان سینمای ایران و انجمن تهیه کننده/کارگردانان سینمای ایران، بر این باوریم اکران و عرصه نمایشی که با محدودیت و تنگ نظری، چه از جانب دولت و چه صاحبان منافع ، نتواند اثری از این بزرگمرد سینما را به نمایش درآورد، شایستگی عنوان صحنه نمایش سینمای ایران را ندارد و تنها می‌تواند عرصه‌ای برای سودجوئی محسوب شود.

  • منبع خبر : ایرنا