«مادرم ایران» در روسیه به روی صحنه رفت
«مادرم ایران» در روسیه به روی صحنه رفت

سه هنرمند ایرانی مجموعه موسیقایی «مادرم ایران» را با ارکستر سمفونیک اُپرای مارینسکی، در سنت پترزبورگ روسیه به روی صحنه بردند.

به گزارش سروش سینما، علی رهبری به عنوان آهنگساز و رهبر ارکستر، رضا فکری خواننده تنور و امین غفاری به عنوان نوازنده ویولن در کنسرت ویژه نوروز، قطعاتی از مجموعه موسیقایی «مادرم ایران» را با همراهی ارکستر سمفونیک اُپرای مارینسکی در تالار این مجموعه به روی صحنه بردند و این اجرا مورد استقبال تعداد قابل توجهی از مخاطبان قرار گرفت.
در این کنسرت ویژه، قسمت اول «مادرم ایران شماره یک» (نوحه خوان) در سه قسمت برای ویولن و ارکستر سمفونیک توسط امین غفاری، قسمت دوم «مادرم ایران شماره ۸»(عربیزاسیون) و قسمت سوم «مادرم ایران شماره ۱۱» (چنین گفت زرتشت) برای تنور، گروه کُر و ارکستر سمفونیک توسط رضا فکری اجرا شد.

پیش از اجرا، والری گرگیف رهبر مشهور روسی و مدیرکل مجموعه اُپرای مارینسکی نیز از تمرین این گروه بازدید کرد و دو سولیست جوان ایرانی را مورد تشویق قرار داد.

این کنسرت، شانزدهمین کنسرت علی رهبری به عنوان رهبر دایم میهمان اُپرای مارینسکی بود.

مجموعه اُپرای مارینسکی دارای ۴۰۰ نوازنده، بیش از ۲۵۰ خواننده کُر، سه سالن اپرا و چند سالن کنسرت دیگر است که در دنیا بی‌نظیر است، در این سالن اُپرا، بزرگانی همچون چایکوفسکی، نیکلای آندره‌یِویچ ریمْسکی‌کورساکُف، مودست پتروویچ موسورگسکی، سرگئی واسیلیویچ راخمانینف، سرگئی سرگئیه‌ویچ پروکفیِف، دمیتری دمیتری‌یویچ شوستاکُویچ و ده‌ها آهنگساز بین‌المللی آثارشان را بارها رهبری و اجرا کرده‌اند.

  • نویسنده : محمدی
  • منبع خبر : ایرنا