نگاهی به فیلم‌های سینمایی پایان هفته تلویزیون
نگاهی به فیلم‌های سینمایی پایان هفته تلویزیون

بیش از 30 فیلم‌ سینمایی و تلویزیونی قرار است در تعطیلات پایان هفته در روزهای 12 و 13 مرداد از شبکه‌های تلویزیون پخش شود.

سروش سینما/ بیش از 30 فیلم‌ سینمایی و تلویزیونی قرار است در تعطیلات پایان دومین هفته مردادماه از شبکه‌های مختلف تلویزیون پخش شود.

«جوخه»، «دست‌های خالی»، «تک تیرانداز»، «بهشت اردک‌ها»، «سال‌های مشروطه»، «پلاک کهنه»، «آخرین کار دست»، «زمین لرزه»، «آن سوی مه»، «پسر ربوده شده»، «قله برودپیک»، «جنایت هوایی»، «شاه خاموش»، «لویی و لوکا در ماموریتی به ماه»، «سامی 2»، «مرز شهری»، «پدر خوانده کانتون»، «در بروژ»، «مهتاب بر شکوفه‌های گیلاس»، «تام هورن»، «باغ وحش مخفی»، «شعله ور»، «آخرین شیفت»، «این دنیای شگفت انگیز»، «هیاهوی بچه»، «دادگاه»، «افسانه‌های اسپایدرویک»، «شهر دروغ‌ها»، «خیانت» و «سجاده آتش» فیلم‌هایی هستند که پنج‌شنبه و جمعه 12 و 13 مرداد از شبکه‌های سیما روی آنتن می‌روند.

همچنین «آخرین کار دست»، «قله برودپیک»، «جنایت هوایی»، «مرز شهری» و «این دنیای شگفت انگیز» 5 فیلم جدیدی هستند که این هفته از قاب شبکه‌های سیما تماشایی می‌شوند.

جزئیات فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی پایان هفته به شرح زیر است:

شبکه یک سیما

فیلم سینمایی «جوخه» به کارگردانی «الیور استون»، پنج‌شنبه 12 مرداد ماه ساعت 23:15 از شبکه یک سیما پخش خواهد شد.

این فیلم با بازی تام برنگر و ویلم دفو؛ در مورد جوانی ساده به نام کریس تیلور است که دانشکده را رها کرده و داوطلب جنگ در ویتنام می شود. کریس اکنون دو مافوق دارد یکی دلسوز و مهربان و دیگری بدون اخلاق و بد ذات. حال با بروز حوادثی ناگوار کریس خود را میان درگیری‌های این دو گروه گرفتار دیده و پس از مدتی دچار مشکلات روحی شدید می شود.

فیلم سینمایی «دست‌های خالی» به کارگردانی «ابوالقاسم طالبی»، جمعه 13 مرداد ماه ساعت 16 از شبکه یک سیما پخش خواهد شد.

در این فیلم خواهید دید: حوریه که سال‌هاست از اسارت پدرش، امیرحسین، به دست عراقی‌ها می‌گذرد، نسبت به خروج‌های بی موقع مادرش، مریم، از منزل مشکوک است و این شک با تلفن‌های ناشناسی که به او می‌شود و در آنها از تصمیم مریم برای ارتباط با یک مرد دیگر صحبت می‌شود افزایش می‌یابد.

زنده یاد خسرو شکیبایی، مریلا زارعی، فاطمه گودرزی و مسعود رایگان در فیلم سینمایی «دست های خالی» ایفای نقش کرده‌اند.

شبکه دو سیما

فیلم سینمایی «تک تیرانداز» به کارگردانی «علی غفاری»، جمعه 13 مردادماه ساعت 00:10 دقیقه بامداد از شبکه دو سیما پخش می‌شود.

این سینمایی گوشه ای از حماسه آفرینی‌های شهید عبدالرسول زرین، تک تیرانداز زیردست ایرانی در سال‌های دفاع مقدس را نشان می‌دهد. این شهید بزرگوار، تا پیش از شهادت در اسفند ماه 1362، با مهارت بالایی که در تک تیراندازی داشته، کابوس جبهه‌های جنگ برای مزدوران بعثی بوده است.

کامبیز دیرباز، امیررضا دلاوری، علی‌رضا کمالی، عبدالرضا نصاری، حسین پوریده، اسماعیل خلج و حسین شریفی در فیلم سینمایی «تک تیرانداز» ایفای نقش کرده‌اند.

فیلم سینمایی «بهشت اردک‌ها» به کارگردانی «اولیور رینگر»، جمعه 13 مرداد ماه ساعت 08:25 از شبکه دو سیما پخش خواهد شد.

داستان فیلم با بازی کلاریس جروروسکی، لیا وارنی و الین ایلوی؛ در مورد کتی دختر بچه‌ای است که مسئولیت نگهداری از او را پدرش به عهده دارد، صبح روز تولدش از پدر تخم یک جوجه اردک هدیه می گیرد. در حالی که پدرش به او سپرده است که زمان تولد جوجه اردک در کنارش باشد، اما کتی به جشن تولد دوستش مارگو می رود و جوجه اردک را به او می‌دهد. از طرفی خانواده مارگو به او اجازه نمی دهند که از جوجه اردک نگهداری کند، پس آن را به محل نگهداری اردک ها به مزرعه ای می برند. از جایی که جوجه اردک توانایی شنا کردن ندارد، کتی و مارگو تصمیم می گیرند برای کمک کردن به او به مزرعه اردک‌ها بروند.

فیلم سینمایی «سال‌های مشروطه» به کارگردانی «محمدرضا ورزی»، شنبه 14 مرداد ماه ساعت 00:10 دقیقه بامداد از شبکه دو سیما پخش خواهد شد.

داستان این فیلم روایتگر زندگی ۴ پادشاه قاجار در مدت ۷۰ سال حکومت بر ایران است. جنبش مشروطه و به ثمر رسیدن آن در سال های پایانی حکومت مظفرالدین شاه قاجار نمایش داده می‌شود.

اکبر عبدی، امیر دژاکام، شهرام عبدلی، جمشید جهانزاده، محمد مطیع، محمدرضا شریفی نیا، رضا رویگری و تینا پاکروان در فیلم سینمایی «سال های مشروطه» هنرنمایی کرده‌اند.

شبکه سه سیما

فیلم تلویزیونی «پلاک کهنه» به کارگردانی «محمدرضا شریفی»، پنج‌شنبه 12 مرداد ماه ساعت 10 از شبکه سه سیما پخش می‌شود.

در این فیلم خواهید دید: امیر سپهر پسر شهید مفقود الاثری به نام عباس است. امیر سپهر افسر نیروی انتظامی است. او با تبحری که در گفتگو با مجرمان در حال فرار دارد می تواند بدون خونریزی آنها را تسلیم پلیس کند. در طی یک دستگیری به یک مجرم فراری خطرناک به نام انور قولی می دهد تا او خودش را تسلیم پلیس کند. از طرفی شب مهمانی بله برونش در عملیات دستگیری حضور داشت و نتوانست آنجا باشد. این موضوع باعث شد سیمین همسرش که یک سال صیغه اوست، دلخور شود و به پدرش نادر بگوید قصد جدایی دارد. از آن طرف اصرار امیر برای ازدواج و از طرفی پافشاری سیمین برای جدایی است که خبر پیدا شدن اجسادی در منطقه تفحص به گوش می رسد که با آزمایش DNA مشخص می شود پدر امیر، عباس است. سیمین پرستار است، در پی برگشت به خانه متوجه آزار کودکان خیابانی می شود که با تماس به پلیس و امیر متوجه سختی کار پلیس می شود و این موضوع باعث پشیمانی از قضاوت و تصمیمش می گردد.

فیلم سینمایی جدید «آخرین کار دست» به کارگردانی «آیوف کرهان»، پنج‌شنبه 12 مرداد ماه ساعت 16 از شبکه سه سیما پخش خواهد شد.

در این فیلم با بازی نیام الگار، ساموئل باتملی، سیان بویلان و برایان کاکس خواهید دید: دانیل مورفی جوان وکیل ایرلندی الاصلی است که در نیویورک زندگی می کند. او در آستانۀ کریسمس با شنیدن خبر فوت مادرش به ناچار راهی سرزمین مادری در جنوب ایرلند می شود. دانیل در هواپیما با پیرمردی ایرلندی به نام پاتریگ آشنا می شود که از اتفاق، نام خانوادگی او نیز مورفی است! پاتریگ پیر برای انتقال جنازه برادری که 30 سال با او قهر بوده، به آمریکا رفته و حالا با جنازه برادر بازمی گردد؛ اما او نیز در همان هواپیما فوت می کند!

دانیل قصد دارد پس از شرکت در مراسم تدفین مادر، به اتفاق برادر نوجوانش (لویی) که مبتلا به اوتیسم است، زادگاهش را به مقصد نیویورک ترک کند؛ اما مشابهت نام خانوادگی او با پاتریگ پیر و بلاتکلیف ماندن جنازه پیرمرد و همچنین اصرار لویی به بردن جنازه به روستای مادری پاتریگ در شمال ایرلند سبب می شود، همه چیز تغییر کند. دانیل و لویی به همراه دختر جوانی به نام مری که در مؤسسات خیریه و فعلاً در مؤسسۀ کفن و دفن محلی مشغول کار است، سفر چند ساعته ای را آغاز می کنند تا تابوت پاتریگ را از جنوب ایرلند به شمال آن برسانند؛ اما مسائل سیاسی مبتلابه ایرلند باعث می شود، پلیس از اقدام آنها جلوگیری کند.

فیلم سینمایی «زمین لرزه» به کارگردانی «جان آندریاس اندرسن»، پنج‌شنبه 12 مرداد ماه ساعت 24 از شبکه سه سیما پخش می‌شود.

در این فیلم با بازی کریستوفر یونر، آنه دال تروپ، ادیث هاگنرود سندی و کاترین تورنبرگ یوهانسون خواهیم دید: کریستین ایکجور یک زمین شناس خبره و چهره ای علمی و معروف است. در پی وقوع چند حادثه در تونل های بزرگ نروژ، او با توجه به داده های زمین شناختی که به دست آورده و تجزیه و تحلیل آنها، احتمال وقوع یک زلزله بزرک در شهر اُسلو را می دهد. این در حالی است که همسر و دو فرزند او در اُسلو زندگی می کنند. او برای حصول اطمینان به مرکز زلزله نگاری اسلو رفته و در می یابد دوست و همکار او کنراد که متوجه این تغییرات شده چند روزی است ناپدید شده است.

فیلم سینمایی «آن سوی مه» به کارگردانی «منوچهر عسگری نسب»، جمعه 13 مرداد ماه ساعت 10 به روی آنتن شبکه سه سیما می‌رود.

در این فیلم خواهیم دید: مهدی قوامی پس از دریافت حکم فرمانداری یکی از شهر‌های شمالی برای انجام وظیفه با اتومبیل شخصی عازم منطقه می‌شود. سه مرد که در تعقیب او هستند، مرد دیگری را، که اتومبیلی شبیه اتومبیل قوامی دارد، به قتل می‌رسانند. در جاده مهاجمان با دیدن قوامی متوجه اشتباه خود می‌شوند و او را تعقیب می‌کنند. شب هنگام مه غلیظی جاده را می‌پوشاند. مهاجمان بر اثر ریزش کوه کشته می‌شوند. اتومبیل قوامی نیز به دلیل مه به رودخانه سقوط می‌کند.

علیرضا شجاع نوری، ایرج طهماسب، سارا نجفی، میترا قمصری، ابوطالب نجفی و ملیحه نیکجومند در فیلم سینمایی «آن سوی مه» هنرنمایی کرده‌اند.

فیلم سینمایی «پسر ربوده شده» به کارگردانی «مار تارگارونا»، جمعه 13 مرداد ماه ساعت 14:30 از شبکه سه سیما پخش خواهد شد.

در این فیلم با بازی بلانکا پورتیلو، ناوسیکا بونین، خوزه کورونادو و مارک دومنک خواهید دید: پاتریشیا وکیل بسیار موفق و مشهوری است که با پسر کوچکش ویکتور زندگی می کند. شوهر پاتریشیا خلافکار است، به همین علت پاتریشیا سال ها پیش از او جدا شده. زمانی که پاتریشیا از شوهرش جدا شده، باردار بوده است اما برای این که بتواند زودتر از او جدا شود، باردار بودن خود را اعلام نمی کند. درست در روزی که پاتریشیا در یک پرونده پیچیده در دادگاه موفق می شود، به او اطلاع می دهند که فرزندش بیمارستان است. پس از دادگاه خود را به بیمارستان می رساند و متوجه می شود افرادی ناشناس، ویکتور را دزدیده اند، اما ویکتور موفق به فرار شده است. ویکتور ناشنوا است و به سختی می تواند صحبت کند. پلیس پرونده را در دست می گیرد. از طریق چهره نگاری، فردی به نام چارلی به عنوان مجرم دستگیر می شود. چارلی خلافکار است اما او ویکتور را ندزدیده و از طریق وکیلش آزاد می شود. پاتریشیا که فکر می کند پلیس نمیتواند این پرونده را حل کند، نزد شوهر سابقش رائول می‌رود.

فیلم سینمایی جدید «قله برودپیک» به کارگردانی «لژک داوید»، جمعه 13 مرداد ماه ساعت 19:00 از شبکه سه سیما پخش می‌شود.

در این فیلم با بازی ماجا اوستازوسکا، داوید اوگرودنیک و مارسین چارنیک خواهید دید: یک گروه کوهنورد لهستانی در تلاش برای صعود به قله برودپیک از قله های بالای 8 هزار متری رشته کوه هیمالیا ناکام می مانند.  ماسیج یکی از اعضای گروه به اصرار خودش و به همراه یکی دیگر از اعضا، تصمیم می گیرد از مسیر دیگری به این صعود ادامه دهند. او بالاخره با دشواری تمام و به تنهایی موفق می شود قله را فتح کند اما در مسیر بازگشت زمین گیر می شود و در شرایط دشواری گروه امداد او را پایین می آورد. از ماسیج تقدیر می شود و جوایز بسیاری دریافت کرده و خود و خانواده اش در این موفقیت غرق در خوشحالی هستند که سه ماه بعد همراه ماسیج در مقاله ای اعلام می کند که در اصل ماسیج قله را فتح نکرده بلکه به پیش قله ای رسیده که تنها هفده متر با قله اصلی فاصله داشته. وقتی ماسیج پشت بی سیم اعلام می کند قله را فتح کرده، در ابتدا آنها هم شک نمی‌کنند.

شبکه چهار سیما

فیلم سینمایی جدید «جنایت هوایی» به کارگردانی «یانگ سان جو»، پنج‌شنبه 12 مرداد ماه ساعت 20:30 از شبکه چهار سیما روی آنتن می‌رود.

در خلاصه داستان فیلم با بازی جانگ هیوک جین، جونگ هو بین و جانگ گوانگ آمده است: تائه هون، دکتر جراح است. بعد از مریضی و مرگ ناگهانی پسر و همسرش، به دلیل فیبروز ریوی، در می یابد که یک محلول ضد عفونی کننده که در دستگاه رطوبت ساز استفاده شده علت مرگ خانواده اش و بیماران مشابه بوده است. او به همراه خواهر خانمش که وکیل دادگستری است برعلیه سازنده دستگاه شکایت می کند. شرکت مذکور با تشکیل تیم حقوقی تلاش می کند در برابر هجمه ها از خود دفاع کند اما این دکتر هون است که با کسب مدارک و مستندات محکم، آنها را محکوم می کند.

فیلم سینمایی «شاه خاموش» به کارگردانی «همایون شهنواز»، جمعه 13 مرداد ماه ساعت 20:30 از شبکه چهار روی آنتن می‌رود.

در خلاصه داستان فیلم آمده است: با وجود این که ایران در جنگ جهانی اول اعلام بی طرفی کرده بود، با این حال دولت ها توجهی به این بی طرفی نکرده و انگلیس وارد بوشهر شده و روس ها تا قزوین پیش آمدند. احمدشاه در شکارگاه سلطنتی با پرنسس لگوتنی، دختر وزیر مختار اطریش آشنا شده و به او علاقمند می شود. از طرفی سفرای روس و انگلیس، دولت مستوفی الممالک را تحت فشار قرار می دهند که با آنها متحد شوند و آلمان و اطریش را از ایران خارج کنند. شاه در روابط خود با کنتس اطریش تجدید نظر می کند و به او توضیح می دهد که ادامه این روابط به صلاح شاه و ممالک نیست.

علی نصیریان، محمدرضا فروتن و مهتاب کرامتی در این فیلم سینمایی نقش‌آفرینی کرده‌اند.

شبکه پنج سیما

انیمیشن سینمایی «لویی و لوکا در ماموریتی به ماه» به کارگردانی «راسموس اِی. سیورتسن»، پنج‌شنبه 12 مرداد ماه ساعت 13:30 از شبکه پنج سیما پخش می‌شود.

در خلاصه داستان این انیمیشن آمده است: الفی کلارک و دوستانش لویی و لوکا همیشه روی اختراعات کار می کنند. لویی دوست دارد که به ماه سفر کند ولی آنها هیچ منبع مالی در اختیار ندارند و یک موشک فضا پیمای کوچکشان را شهردار باعث خراب شدنش شد ولی از طرف دولت به آنها منابع مالی داده می شود که یک فضاپیما را طراحی و به فضا بفرستند. لویی و لوکا و فردی به نام ویک فورس با فضا پیما سفر می کنند و بعد متوجه می شوند که یک گوریل هم در انبار قایم شده و همین باعث می شود که اکسیژن بسیار کم شود و الفی برای آنها پیام اضطراری می دهد که برگردند ولی ویک فورس این خبر را ندیده می گیرد.

انیمیشن سینمایی «سامی 2» به کارگردانی «وینست کت سلوت»، جمعه 13 مرداد ماه ساعت 9 از شبکه پنج پخش می‌شود.

در این فیلم خواهید دید: روزی سامی با ری و دوستانش مشغول تفریح در ساحل هستند که چند صیاد آنها را صید می کنند و به آکواریوم می برند که پُر از گونه های مختلف موجودات دریایی است. سامی با چند تا از ماهی ها دوست می شود که قصد فرار از آکواریوم را دارند.

فیلم سینمایی جدید «مرز شهری» به کارگردانی «برنت کریستی»، جمعه 13 مرداد ماه ساعت 13:30 از شبکه پنج پخش می‌شود.

در این فیلم با بازی تام ووپات، کلسی کرین و دنیم ریچارد خواهیم دید: آلدن کلانتر سابق، از جو کلانتر جوانی که به تازگی به شهر آمده است می خواهد که در پرونده قتل وکیل گرت بارلو که به تازگی کشته شده است کمک کند ولی جو این درخواست را رد می کند. آلدن شروع به تحقیق می کند و جو که می بیند او در کارش مشتاق است قبول می کند که با هم کار کنند. در این میان سم نیز در ماشینش به دلیل استنشاق گاز منو اکسید کربن کشته می شود و وارن که پزشک قانونی شهر است این را تایید می کند. الدن معتقد است که سم کشته شده است ولی نمی تواند اثبات نماید تا اینکه درگیری های زیادی اتفاق می افتد و آلدن و جو به افراد زیادی مظنون می‌شوند.

شبکه نمایش

فیلم سینمایی «پدر خوانده کانتون» به کارگردانی «جکی چان»، پنج شنبه 12 مرداد ماه ساعت 1 بامداد از شبکه نمایش پخش می‌شود.

در این فیلم با بازی جکی چان، آنیتا موی و وو ما خواهیم دید: یک پسر روستایی به وسیله خرید چند رز شانس از یک پیر زن، تبدیل به رئیس یک گروه خیابانی می شود. او و یک خواننده در کلوپ گروه تصمیم می گیرند کار خوبی برای پیر زن انجام بدهند.

فیلم سینمایی «در بروژ» به کارگردانی «مارتین مک‌دونا»، پنج شنبه 12 مرداد ماه ساعت 11 از شبکه نمایش پخش می‌شود.

در این فیلم با بازی کالین فارل، برندان گلیسون و رالف فاینس خواهیم دید: آخرین کار دو آدم کش ایرلندی، کن و ری در کلیسایی در لندن، به مشکل بر می خورد و رئیس آن دو دستور می دهد که به بروژ در بلژیک بروند و منتظر تماس او باشند. در بروژ کن آرام آرام به این شهر تاریخی علاقه پیدا می کند، در حالی که ری هم چنان در عذاب وجدان به سر می برد.

فیلم سینمایی «مهتاب بر شکوفه‌های گیلاس» به کارگردانی «یوجیرو تاکیتا»، پنج شنبه 12 مرداد ماه ساعت 13 از شبکه نمایش پخش می‌شود.

داستان این فیلم با بازی هیروشی آبه، ایتوکو کیشی بی و کاتسویا مایگوما؛ برداشتی تخیلی از اتفاقات واقعی از حمله شوروی به ژاپن طی جنگ جهانی دوم، است. تتسو ازوره بعد از به جنگ رفتن همسرش تاکه جیرو، مجبور می شود به همراه دو پسرش سیتارو و شوجیرو، برای در امان ماندن از حملات دشمن خانه شان را ترک کند. آنها در طول مسیر برای رسیدن به محلی امن گرسنگی و سختی های فراوانی را تحمل می کنند و سیتارو پسر ارشد تتسو برای نجات جان مادر و برادرش خود را فدا می کند. سال ها بعد تتسو از شوجیرو درخواست می کند تا برای رسیدن به آرزوهایش بی دغدغه مادر، شهر کوچکشان را ترک کرده و مسیر رویاهایش را در پیش بگیرد.

فیلم سینمایی «تام هورن» به کارگردانی «ویلیام ویارد»، پنج شنبه 12 مرداد ماه ساعت 15 از شبکه نمایش پخش می‌شود.

در این فیلم با بازی استیو مک کوئین، لیندا ایوانز و ریچارد فارنزورث خواهید دید: یک گروهبان مشهور ارتش توسط دامداران استخدام می شود تا شکارچیان را شکار کند، اما وقتی که کار خود را خوب انجام می دهد، او را برای قتل یک پسر محاکمه می‌کنند.

فیلم سینمایی «باغ وحش مخفی» به کارگردانی «جائو گان سان»، پنج شنبه 12 مرداد ماه ساعت 17 از شبکه نمایش پخش می‌شود.

در این فیلم با بازی جائو هونگ اه، سو را کانگ و پارک یونگ گیو خواهیم دید: کانگ وکیل تازه کاری است که به صورت نیمه وقت در شرکت بزرگی به نام جی اچ مشغول به کار است. تا این که رئیس شرکت تصمیم می گیرد کانگ را به عنوان مدیر یک باغ وحش ورشکسته انتخاب کند. کانگ به باغ وحش می رود. باغ وحش به خاطر بدهی به شرکت های بزرگ، حیوانات خود را از دست داده و طلبکاران، حیواناتی مانند خرس، شیر، زرافه و گوریل را به عنوان طلب خود برداشته اند. از طرفی به خاطر منقرض شدن نسل حیوانات، امکان خرید این حیوانات وجود ندارد. تا این که کانگ فکری به ذهنش می رسد. او تصمیم می گیرد از کارکنان باغ وحش استفاده کند. لباس حیوانات را طراحی می کند و کارکنان داخل لباس حیوانات می روند و در حضور مردم ظاهر می شوند. با این نقشه، باغ وحش می تواند سود چند هزار دلاری به دست بیاورد و بدهی خود را بپردازد.

فیلم سینمایی «شعله ور» به کارگردانی «حمید نعمت‌الله»، پنج شنبه 12 مرداد ماه ساعت 19 از شبکه نمایش پخش می‌شود.

این فیلم درباره مردی میانسال است که از همسرش جدا شده و با مادرش زندگی می کند، پسری نوجوان دارد و در عین حال فردی منزوی و به داروهای ترک اعتیاد هم وابستگی شدید دارد. او برای فرار از مسئولیت هایش به سیستان بلوچستان سفر می کند و در آنجا با دختری آشنا می شود و این آشنایی باعث ایجاد رویاهای جدیدی در ذهن او می شود. اما اعتیاد و بدگمانی به او اجازه نمی دهد روابط سالمی با دیگران برقرار کند. اتفاقی باعث می شود حس خودبرتر بینی و غرور او را از بین ببرد.

امین حیایی، زری خوشکام، بهمن پرورش، فرید قبادی، دارا حیایی و مژگان صابری در فیلم سینمایی «شعله ور» هنرنمایی کرده اند.

فیلم سینمایی «آخرین شیفت» به کارگردانی «اندرو کوهن»، پنج شنبه 12 مرداد ماه ساعت 21 از شبکه نمایش پخش می‌شود.

در این فیلم با بازی ریچارد جنکینز، شین پل مک گی و کامرون اسکات رابرتز خواهیم دید: استنلی یک مرد میانسال است که در یک رستوران فست فود کارمی کند. او باید قبول کند که برای این کار پیر شده و کارش را به جوانترها بسپارد. او قصد دارد که به کارگر جوان سیاهپوستی به نام جی وان که به تازگی برای کار به آنجا آمده آموزش دهد و بعد برای نگهداری از مادر پیرش که آلزایمر هم دارد به شهر دیگری برود. او و جی وان به سختی با هم کنار می آیند جی وان به تازگی ازدواج کرده و بچه دار شده و باید از پس هزینه هایشان برآید. استنلی توسط اراذل و اوباش کتک خورده و پول هایش به سرقت می رود و او مجبور به برداشت پول از صندوق می‌شود.

فیلم سینمایی جدید «این دنیای شگفت انگیز» به کارگردانی «میوا نیشیکاوا»، پنج شنبه 12 مرداد ماه ساعت 23 از شبکه نمایش پخش می‌شود.

داستان فیلم با بازی کوجی یاکوشو، یوکیا کیتامورا، تایگا ناکانو، میکو کاجی، ماسامی ناگاساوا، کوسوکه تاناکا و هاکوریو؛ درباره یک عضو سابق یاکوزا و میانسال است که پس از 13 سال از زندان آزاد می شود و به محله سابقش باز می گردد؛ جایی که او را به جرم قتل دستگیر کردند. او برای انطباق با جامعه، چشیدن طعم آزادی، یافتن شغل و برقراری ارتباطی عادی تلاش می کند، اما در عین حال درگیر جستجوی مادرش است که در کودکی از او جدا شده بود.

فیلم سینمایی «هیاهوی بچه» به کارگردانی «چارلز شایر»، جمعه 13 مرداد ماه ساعت 1 بامداد از شبکه نمایش پخش می‌شود.

این فیلم با بازی دایان کتین و سَم شپرد؛ داستان زنی به نام کیت است که در یک شرکت بزرگ و زنجیره ای تهیه غذا، سمت مهمی دارد. یک اتفاق، موجب می شود زندگی کیت دگرگون شود.

فیلم سینمایی «دادگاه» به کارگردانی «جان مادن»، جمعه 13 مرداد ماه ساعت 19 از شبکه نمایش پخش می‌شود.

در خلاصه داستان فیلم با بازی جسیکا چستین، مارک استرانگ و دیوید ویلسون بارنس خواهید دید: الیزابت اسلون سردمدار کمپین بریدی به جرم انجام کارهای غیر قانونی برای پیروزی کمپین خود به دادگاه احضار می شود. او در ابتدا از پاسخگویی به سوالات قاضی طفره می رود اما قاضی او را در شرایطی قرار می دهد که الیزابت مجبور به اعتراف می شود. او اعتراف می کند که به عنوان معروف ترین لابیگر واشنگتن در شرکت کول-کراویتز مشغول به کار بود. بیل استنفورد سناتور آمریکایی با لایحه ای به نام هیتون- هریس وارد شرکت کول- کراویتز می شود. با تصویب این لایحه خرید و فروش سلاح گرم در آمریکا برای همه اشخاص آزاد شده و سابقه قضایی و جنایی آنها قبل از خرید بررسی نمی شود. الیزابت از طرف مدیران شرکت مامور می‌شود.

فیلم سینمایی «افسانه های اسپایدرویک» به کارگردانی «مارک واترز»، جمعه 13 مرداد ماه ساعت 21 از شبکه نمایش پخش می‌شود.

در این فیلم با بازی فردی هایمور، مری لوئیز پارکر، نیک نولتی و سارا بولگر خواهیم دید: جارد، سایمون و ملوری فرزندان هلن هستند که به همراه او به خانه‌ای قدیمی و اسرارآمیز در اطراف شهر نقل مکان می‌کنند. اسباب‌کشی این خانوادۀ کوچک به خانه‌ای که متعلق به عمه لوسیندای پیر است برای جارد، پسر بچه‌ای کوچک که دوقلوی برادرش سایمون است بسیار سخت است. او به شدت به پدرش وابسته بوده و نمی‌تواند دوری او را تحمّل کند، اما خانه‌ای که آن‌ها به آن نقل مکان کرده‌اند مکانی عادی و معمولی نیست. کم‌کم بچه‌ها متوجه چیزهای عجیبی در خانه می‌شوند. ابتدا ملوری پشت دیوار کاذب یک آسانسور کوچک کلیدی عجیب پیدا می‌کند. جارد با استفاده از کلید وارد اتاقی مخفی در خانه می‌شود که متعلق به صاحب قدیمی خانه آرتور اسپایدرویک است.

فیلم سینمایی «شهر دروغ‌ها» به کارگردانی «برد فورمن»، جمعه 13 مرداد ماه ساعت 23 از شبکه نمایش پخش می‌شود.
در این فیلم با بازی جانی دپ و فورست ویتاکر خواهیم دید: بیست سال پیش در لس آنجلس دو خواننده سیاه پوست، معروف به بیگی و توپک شکور با اندکی فاصله به قتل می‌رسند. راسل پول مامور این پرونده هر چقدر جلوتر می رود متوجه می شود مدارک و شواهد توسط پلیس های فاسد لس آنجلس از بین رفته اند. او در می یابد پلیس ها در روزهای استراحت خود برای گروه های خلاف و کازینو ها به عنوان مامور حفاظت کار می کنند و این قتل ها با نظارت و یا در شیفت کاری آنها انجام شده و به همین دلیل به راحتی مدارک و شواهد را پاک کرده اند. از طرفی روسای پلیس لس آنجلس هم علاقه ای ندارند این مسائل مطرح شوند بنابراین پرونده را از راسل می گیرند. راسل تمام عمرش را بر روی این پرونده صرف کرده و در نهایت از سوی تمام همکارنش طرد می شود. حالا پس از بیست سال یک روزنامه نگار به سراغ او آمده تا شاید بتوانند به کمک هم  راز این قتل را بر ملا کنند.

شبکه افق

فیلم سینمایی «خیانت» به کارگردانی «ابی داماریس کوربین»، جمعه 13 مرداد ماه ساعت 10 از شبکه افق پخش خواهد شد.

این فیلم با بازی جان بویگا، نیکول بهاری و سلنیس لیوا؛ بر اساس یک داستان واقعی که در سال 2017 رخ داد ساخته شده است و در مورد بی عدالتی های برخورد اداره کهنه سربازان در آمریکا است. برایان که در نیروی دریایی خدمت می کرده است اکنون به دلیل مشکلات بسیار و به دلیل اینکه اداره کهنه سربازان حقوق و مزایای او را پرداخت نمی کند عملا بی خانمان شده است.

پس از تمام تلاش ها برای به دست آوردن آنچه که حقش هست ناامید می شود و به بانک می رود و به مدیر بانک استل می گوید که او بمبی در کیف خود دارد. در ابتدا مدیر بانک فکر می کند که این یک سرقت از بانک است اما برایان به او می گوید او پول بانک را نمی خواهد و به دلیل تمام زحماتی که در جوانی برای این کشور متحمل شده فقط چیزی که حق اوست که اداره کهنه سربازان باید به او بدهد می خواهد و شاید کمی هم احترام! او می خواهد داستان او را همه بدانند و همه متوجه فساد اداری آمریکا شوند تا دیگر برای شخص دیگری اتفاق نیفتد. او می خواهد تا این اتفاق پوشش خبری داده شود و برای تحقق هدفش همه افراد را بیرون می کند و استل و کارمند دیگری را گروکان می گیرد.

فیلم سینمایی «سجاده آتش» به کارگردانی «احمد مرادپور»، جمعه 13 مرداد ماه ساعت 17 از شبکه افق پخش خواهد شد.

در این فیلم خواهیم دید: به هنگام عملیات کربلای پنج رزمندگان دو گردان مالک و حبیب با ماشین نظامی دشمن درگیر می شوند. لحظاتی درونی و عمیق، با نبردی پرحجم و سنگین آمیخته می شود. شرایط نابرابر این نبرد و خصوصیات خاص مهدی و عباس (فرماندهان بسیجی) حالات و اتفاقاتی، خارج از انتظارات و پیش بینی های معمول جنگ ها را، سبب می شوند.

رضا ایران منش، علی پوریان، حبیب اله حداد، عطااله سلمانیان، سید جواد هاشمی، محسن محمدی در فیلم سینمایی «سجاده آتش» ایفای نقش کرده‌اند.

  • منبع خبر : فارس