چه خبر از نطق آزاد؟
چه خبر از نطق آزاد؟

«نطق آزاد»؛ یک برنامه تلویزیونی ساختارشکنانه که از شبکه دو سیما در حال پخش بود و بینندگان بسیاری را پای تلویزیون نشانده بود

سروش سینما: «نطق آزاد»؛ یک برنامه تلویزیونی ساختارشکنانه که از شبکه دو سیما در حال پخش بود و بینندگان بسیاری را پای تلویزیون نشانده بود. چند روزی است که خبری از این برنامه پرمخاطب نیست. نطق آزاد نشان داد که تلویزیون کمی ازمواضع سختش عقب نشینی کرد و صدای مردمی شد که از نمایندگان خود در مجلس شورای اسلامی انتظاراتی دارند؛ در واقع یک روزنه برای دیدن آینده تعاملی با مشارکت مردم و دولت و مجلس.

از جذابیت‌های این برنامه، دکور مینی مال از مجلس و موسیقی جذاب و بدون ترانه با یک ریتم کوبنده و اثرگذار و برش‌هایی که سانسورمحسوب نمی‌شود. هوشمندی در تدوین نطق آزاد و ریتم تمپوی برنامه پرتنش و پویا جذابیت آن را برای بیننده دوچندان کرد و رگباری ازحرف‌های و بغض‌ها که گفته شدند.

چه لذتی در رهایی و همدلی است! اینجا مردم با مسئولیت حرف می‌زنند. شجاعانه و بدون واسطه برای آینده‌ای بهتر. پس امید است مسئولین هم شجاعانه و با رافت بپذیرند.

«نطق آزاد» ازآینده آمده. تهیه‌کننده و کارگردان هنری‌اش همان تهیه کننده و کارگردان منطقه آزاد دانشجویی است؛ همان کسی که هشت سال شد زبان دانشجوها و حالا خلاقیتش را پای کار آورده. اقشار و اصناف و تشکل‌ها شده‌اند مهمان نطق آزادش؛ مهمانانی که در واقع ولی‌نعمت نمایندگان مجلسند و چه خوب در قامت یک نماینده ظاهرمی‌شوند و شاید هم بهتر و اثرگذارتر.

گویا دختربچه هلال احمری بهتر از نمایندگان فعلی و قبلی حرف می‌زند، پیرمردش دلسوزانه و با منطق و استدلال صحبت می‌کند…

باید به ایرانی بودن‌مان افتخارکنیم. آینده‌ای روشن در انتظار جامعه است. ایرانی پر از نخبه که در لباس نماینده با نمایندگان واقعی حرف می‌زنند، مطالبات‌شان را می‌گویند و در امید تغییر هستند. آنها سیاه‌نمایی نمی‌کنند چون ایران را دوست دارند  و با صدایی رسا آدرس مشکلات را به گوش نمایندگان می‌رسانند. ظاهرا رسانه ملی تصمیم ‌گرفته افکارعمومی را به سمت نمایندگان برای بهتر شدن شرایط هدایت کند؛ کاری اثرگذار و شایسته از تلویزیون که لازم است ولی نه کافی…

 

  • نویسنده : محسن باقری ابیانه
  • منبع خبر : سروش سینما