برای شخصیت بزرگی مثل حاج قاسم سلیمانی باید زایش‌های متعدد فرهنگی و هنری داشته باشیم
برای شخصیت بزرگی مثل حاج قاسم سلیمانی باید زایش‌های متعدد فرهنگی و هنری داشته باشیم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: برای شخصیت بزرگی مثل حاج قاسم سلیمانی باید زایش های متعدد فرهنگی و هنری داشته باشیم که این کار در حال وقوع است.

به گزارش سروش سینما، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی سه‌شنبه شب در پایان آیین رونمایی از سمفونی ویژه حاج قاسم در تالار وحدت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: خوشحالم که چهار سال پس از شهادت حاج قاسم عزیز اصحاب هنر و دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی موفق به اجرای سمفونی ویژه این شهید عزیز شدند.

وی ادامه داد: کمتر در تاریخ موسیقی چنین رویدادی ثبت شده است که برای یک شهید و اسطوره در این فاصله بشود چنین اثری تدارک دید.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تشکر از آهنگساز مجموعه، خوانندگان و رهبر ارکستر و همکاران دفتر موسیقی که این شب بیاد ماندنی را برای فرهنگ و هنر ایران رقم زدند، درباره سفر رهبر ارکستر سمفونیک برای این اجرا از اتریش به تهران گفت: آقای نصیر حیدریان استاد دانشگاه در اتریش است و به عشق وطن و سرباز وطن در این اجرا حاضر شد و با وجود اینکه امروز کمی کسالت داشت با بهترین انرژی‌ای که از خود به یادگار گذاشت رهبری ارکستر را به نحو احسن انجام داد؛ من از او تشکر ویژه دارم.

اسماعیلی همچنین درباره تدارک چنین برنامه‌هایی در آینده گفت: برنامه اینکه فرهنگ و هنر در خدمت آرمان‌های مردم ایران باشد و موسیقی‌ای که اهالی شریف و عاشقی دارد، با این سیاست گذاری جدیدی که در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شده باز منتظر چنین کارهای بزرگی هستیم.

وی درباره اجرای سال آینده این سمفونی افزود: سمفونی غالبا یک کار ممتازی است که سال های بعد تکرار می شود و ما البته برای شخصیت بزرگی مثل حاج قاسم سلیمانی باید زایش‌های فرهنگی و هنری متعددی داشته باشیم که این موضوع، در حال وقوع است.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: امشب یک قطعه به طور ویژه برای غزه نیز آقای سمیعی خوانندگی‌اش را انجام داد که بسیار شعر خوبی داشت.

وی با قدردانی از شاعر این اجرا گفت: مضمون این اجرا به شدت مورد توجه مردم و علاقمندان قرار گرفت.

اسماعیلی درباره اجراهای مشابه این سمفونی نیز یادآوری کرد: ما برای شهدای قم سمفونی داشتیم و برای کنگره شهدای دیگر نیز اعلام آمادگی کردیم و همکاران ما در دفتر موسیقی آماده هستند که با همت این عزیزان در بخش های مختلف بتوانیم این اجراها را به صحنه بیاوریم.

وی درباره زمان بندی این اجراها گفت: این اجراها با تقویمی که دارند اعلام می شود.